De volgende beweegprogramma’s bieden wij aan: – Fysio Medisch Centrum Rijssen – Rijssen
Header afbeelding

Adresgegevens

Wijnand Zeeuwstraat 26E
7462DE Rijssen

E-mail: info@fysiomcr.nl

Maandag: 08:00 - 21:00
Dinsdag: 08:00 - 19:00
Woensdag: 08:00 - 20:00
Donderdag: 08:00 - 18:00
Vrijdag: 08:00 - 18:00
Zaterdag: op - aanvraag

De volgende beweegprogramma’s bieden wij aan:

Afhankelijk van uw basis- en aanvullende verzekering wordt het programma door uw zorgverzekering vergoed.

Fitkids

Dit programma heeft tot doel kinderen met een chronische ziekte en/of met een beperking te leren dat het, ondanks ziekte of beperking, toch mee kan doen aan sport.
(Zie ook: Fitkids)

Obesitas bij kinderen

Overgewicht (obesitas) bij kinderen is wereldwijd een groeiend probleem. Ook in Nederland is er op dit moment bij 1 op de 7 jongens en meisjes sprake van overgewicht. Overgewicht kan leiden tot allerlei ernstige gezondheidsklachten zoals diabetes, hoge bloeddruk, hart- en vaatziekten en pijn aan de gewrichten. Overgewicht gaat niet vanzelf over, maar hoe jonger het probleem wordt aangepakt, hoe beter de resultaten. Er worden twee programma’s aangeboden. Een programma voor kinderen van 6 tot 12 jaar en een programma voor scholieren van 12 tot 16 jaar. Zie het kopje Bikkels onder Kinderfysiotherapie.

Obesitas bij volwassenen

Overgewicht kan leiden tot ernstige gezondheidsklachten zoals diabetes, hoge bloeddruk, hart- en vaatziekten, aandoeningen van de inwendige organen en skeletafwijkingen, maar ook tot verkorting van de levensverwachting. Er is daarom een speciaal programma ontwikkeld om dit probleem samen met u aan te pakken.
Het doel van het beweegprogramma is het verbeteren van de algehele conditie en het doen toenemen van de hoeveelheid spierweefsel en een afname van het vetpercentage, wat op termijn zal resulteren in gewichtsverlies. Zie het kopje Slimmer – Gezonde Leefstijl onder Meer.

Oncologie

Na de vele kuren en medicijnen is uw conditie vaak verzwakt. Het beweegprogramma is ontwikkeld om uw conditie op een verantwoorde wijze weer op peil te krijgen.

Parkinson

Mensen met Parkinson worden dagelijks geconfronteerd met de gevolgen van dit ziektebeeld. Met adviezen en uitleg wordt getracht het dagelijks functioneren gemakkelijker te maken.